Etiquetas

03 abril 2021

MULLERES NA SEMANA SANTA

 

(Fonte: La Región,  17 de abril de 1927.)

Estas son dúas estampas de Semana Santa do Ourense dos anos vinte. Son tempos nos que a A igrexa fomentaba un tipo de muller sumamente relixiosa co deber de ser católica practicante asistindo a todo tipo de eventos relixiosos co decoro e recato esixido. Para coñecer como era a vida das mulleres ourensás a comezos de século pódese consultar o libro publicado conxuntamente con Carmen Benso titulado "Entre a tradición e o cambio en Galicia. As mulleres na sociedade ourensá de comezos do século XX.
Eran aquelas Semanas Santas onde as risas, as músicas, se apagaban para centrarse nas visitas ás igrexas e nas procesións. Nelas as mulleres ourensás eran o fiel reflexo do momento cos seus loitos rigorosos, o seu recato, a súa devoción. Así o recollía a prensa da época:

“Mantilla suntuaria de las fiestas de Semana Santa, en la apoteosis de Primavera!¡Crespón del drama milenario del Gólgota que nimba la belleza de las mujeres de España, en los templos oscuros, entre cirios crispados como reptiles de oro!
Los sutiles primores de las mantillas negras flotaron al viento de esta Primavera, ebrias de azul y de perfumes de mujeres…Elisa Carballo, Africa Lybia Porto, Carmela Vázquez Monjardín, Pura Torres Hermida, Maruja García Ugas, Lola Iglesias y Natalia Cid, mujeres que llevan en la maga luz de sus pupilas un bendito rayo de ilusión y que tienen siempre en su corazón la adorable floración de un querer…”

 

(La Región, 8 de abril de 1928.)

“Engalanamos hoy estas páginas con una bella fotografía que dice elocuentemente del fervor religioso de la mujer orensana ...Como un jirón de noche, cae la mantilla sobre sus frentes pálidas, velando la gracia hermética de esas dos mujeres que llevan en su pecho reminiscencias árabes.
Solas, en la calma augusta del templo, con las miradas fijas en el Redentor del mundo, parecen estas dos mujeres, de rostros bellísimos, la encarnación misma del fervor orensano. Así son, en efecto los sentimientos de nuestras mujeres. Así las hemos visto todos muchas veces cuando, anhelantes, doblan las rodillas ante el Cristo de la Misericordia, y ponen en los labios palabras sentidísimas, súplicas mejor dicho, que dicta el corazón...”

Vid: V, "Jueves Santo en Orense", La Región, 17 de abril de 1927, p. 1; V, "Religión y Arte", La Región, 8 de abril de 1928, p. 1; Benso Calvo, Carmen e Cid Galante, Rosa María, Entre a tradición e o cambio en Galicia. As mulleres na sociedade ourensá a comezos do século XX, Ourense, Deputación Provincia, 2011.