Era a parella de Antonio Fernández Vences, mestre de A.T.E.O. rastreado polas forzas de seguridade na ditadura. A Garda Civil foi á búsqueda de Antonio á casa de Elena en Sandiás e ela negou que alí estaba o home a quen buscaban. A continuación transcríbese o informe de xeito literal: (recóllese tal cal está escrito no informe no que hai erros de acentuación)
Don Elias González Barreira, Sargento de Infantería Caballero Mutilado por la Patria Secreatario de la causa número quinientos noventa y siete del año mil novecientos cuarenta y dos....(...)
Certifica: Que en la causa expresada y al folio que respectivamente se expresan aparece un auto que copiado literalmente dice así. Al folio veinticuatro vuelto, obra un auto que dice. AUTO. En Orense a siete de enero de mil novecientos cuarenta y tres. RESULTADO: que el día ventiseis de noviembre del año último, la vecina de Sandianes ELENA FERREIRO SEGUÍN, estaba en su propio domicilio en compañía del huido, ANTONIO FERNÁNDEZ VENCES, con el que segun propia manifestación hace vida marital, y al que ha prestado auxilio y protección en otras ocasiones y que en el día citado consintio y ayudo a que este se fugara de su casa y escapase a la persecución de la Fuerza Publica que se habia presentado para detenerlo. CONSIDERANDO Que los hechos relatados constituyen un delito de auxilio a la rebelión, a los solos efectos de instruccion que sanciona el articulo 240 del Codigo de Justicia Militar y del cual aprece como presunta responsable la encartada ELENA FERREIRO SEGUIN. CONSIDERANDO Que en atención a lo anteriormente consignado se está en el caso de decretar el procesamiento de aquella de acuedo con lo que previene el artículo 421 de dicho texto legal y que dada la naturaleza del hecho la pena que en su dia pudiera responder dada la figura criminosa apuntada procede se decrete la Prisión Incondicional de la misma....(1)
Por que se perseguía ao mestre Antonio Fernández Vences? No seu expediente de responsabilidades atopamos a resposta:
Elena naceu en Sandiás en 1914 e era filla de Luzdivina e de pai descoñecido. Residía no pobo e dedicábase aos labores do campo. A Garda Civil decidiu detela pola sospeita de encubrir ao mestre de Sandiás, Antonio Fernández Vences, do que dicían era comunista polo que supuñan que ela tamén era de ideas esquerdistas. Tamén indicaban que eran convivintes sen estar casados. Conducírona á prisión de Ourense o día 30 de novembro de 1942, tiña 28 anos.
En cumplimiento a cuanto me interesa en su atento escrito de fecha 4 del actual, tengo el honor de participar a la autoridad de V., que es juicio del Sargento que suscribo, que no existe razón alguna de alarma social que aconseje la no conveniencia de que la reclusa Elena Ferreiro Seguín, siga en situación de prisión atenuada la resolución del proceso que le instruye el Juzgado Militar nº 3 de Orense, aunque si bien dicha individua es de ideología izquierdista y tiene relaciones ilícitas con el huido Antonio Fernández Vences...(2)
(Fonte: A.P.OU. Expediente persoal da reclusa Elena Ferreiro Seguín. ES.GA.32054.AHPOU/1.3.2.9.2.2.1.1.//24064/072 (23).)
Foi así como Elena saíu libre, non obstante, trátase unha liberdade vixiada e tivo que asinar un escrito declarando por xuramento onde residiría. Así, pois, estas mulleres acababan vivindo unha nova prisión. A porta do cárcere abríase, pero a porta da súa vida real quedaba pechada pola sospeita e o medo.
(1) A.P.OU. Expediente persoal da reclusa Elena Ferreiro Seguín. ES.GA.32054.AHPOU/1.3.2.9.2.2.1.1.//24064/072 (07); (2) Idem, (08).




