Aos 15 anos realizou a proba de ingreso no Instituto de Ourense e o 28 de agosto dese mesmo ano solicitou certificado para a Normal de Ourense. Tras a súa formación, en marzo de 1927 foi a Francia para pasar unha tempada nun Instituto de ensinanza.
O 30 de maio de 1932 contraeu matrimonio con Josef Geiger Böhm, que era profesor e industrial en Vigo, na capela do Pazo de Eiras encravado no concello de San Amaro. Apadrinou o enlace dona Carmen Aguiar, viúva de Tizón, a avoa de Dolores, e o irmá da contraínte, Avelino Ferreiro. Ao evento asistiron os Gutián, os Fábrega, o cónsul de Alemaña R. Kindling e señora, Don Otto Shweiger entre outros invitados.
O matrimonio residiu en Vigo pero tras un ano de casados, en 1933, Dolores solicitou o divorcio no Xulgado de Vigo:
Nada se pode cuestionar sobre a valentía de Dolores de tomar a iniciativa de separarse do seu home. os compromisos que supuña creaba unha engrenaxe difícil de desfacer, de tal xeito que o divorcio non era recorrente por ser a muller educada para estar subordinada ao home. É obvio que o divorcio neste tipo de sociedade non se tolerara nin se regulamentara. A primeira polémica da separación en España xorde no 1904 da man de Carmen de Burgos pero non se fará efectiva ata a II República cando se lexisla a Lei do divorcio. A partir de entón, no ano 1932 en Ourense houbo 75 demandas de divorcio, o que supuña un índice de 9,5 divorcios por cada 100 matrimonios, ocupando o posto vixésimo terceiro de toda España.
O tema, que comezaba a ser debatido a comezos de século XX, arrastrou tras si unha forte polémica en Europa da que é testemuña a prensa ourensá. Producíronse entre varios sectores femininos europeos de carácter relixioso un intercambio de opinións. Por exemplo, a Acción Católica da Muller recibiu unha carta da secretaría xeral da Unión Católica feminina de Italia pedindo unha oración para que non se chegase a aprobar a lei do divorcio en Italia que naqueles momentos se estaba a debater nas cámaras. O Papa tamén condenou esta lei argumentando que o socialismo reinante no momento facía aniquilar a fe conxugal. Tamén dentro do noso país hai duras críticas ao respecto pois producía un aniquilamento da orden social establecida dende había tempo.(1) PERROT, Michelle, “Dramas y
conflictos familiares”, Historia de la vida privada: De
Vid: Rosa María Cid Galante, Muller e educación en Ourense (1900-1930), tese inédita; Carmen Benso Calvo e Rosa María Cid Galante, Los expedientes de las estudiantes de bachillerato una fuente básica para el estudio del alumnado femenino de los institutos. Ourense como ejemplo (1900-1930); Historia de la educación: Revista interuniversitaria, ISSN 2386-3846, ISSN-e 0212-0267, Nº 26, 2007, págs. 437-470.